BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 23, 2010

ABANG ...



saat ini aku merindui mereka yang telah meninggalkan ku ..
aku tak dapat lagi nak menemui mereka ..aku tak dpat nak berbual dgn mereka ..aku tak berkesempatan utk bergurau dgn mereka ..aku tak berkesempatan utk melakukan aktiviti harian ..

aku teringatkan ARWAH ABANGKU yang tak pernah aku temui sejak lahir ..
entah bagaimana rupanya ..,keadaannya..,ketinggiannya ..
yang aku tahu ,dia adalah insan yang n terpilih oleh ALLAH untuk masuk ke SYURGANYA ..

sesekali aku ingin sangat melihatnya ..
melihat bagaimana rupa ABANG yang aku rsakan cukup sempurna ..
mengikut emak n ayah ..,beliau adalah ank yang paling "lawa" dikalangan kami ..senang dijaga berbanding kami ..tetapi kami tak pernah nak merasai lama nikmat itu ..

aku tak tahu samada aku dapat mencarinya kelak jika aku juga ditentukan ke SANA ..
kerana aku tak berpeluang mengenalinya ..

YA ALLAH ..,di bulan PUASA yang MULIA ini ..,kau benarkan la aku utk melihatnya ...
cukup utk sekali ..utk ku mengenali nya ..Engkau berikanlah kesempatan kepada ku untuk "hidup" untuk beberapa jam sahaja di dalam mmipiku ..
aku memohon pada MU YA ALLAH ..

setiap kali aku menziarahinya dirumah kekal abadi nya ..aku dapat rasakan kesayuan ..
betapa ruginya aku tak berjumpa dengannya ..pasti die akan menjadi abang yang baik menjaga ku ..aku juga merasakan kesedihan ...,dikala kami didunia ni merasai kebahagiaan berkeluarga ..,dia tak dapt merasainya ..tapi yang pasti dia lebih bahagia disisi ALLAH dan bersama orang yang soleh dan solehah dan boleh menjaganya dgn baik ..

ABANG,
adik mmg tak pernah berjumpa denagn abang ...,tapi adik dapat rasakan kasih syg abg ..abg sentiasa melihat kami dari sna ..susah senang kami disini ..suka duka kami disini ..

adik mengharapkan abg mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga ..
adik tetap syg n igt abg smpai akhir hayat adik ..
semoga kita dapat bertemu disana ..adik harapkan itu ...

0 comments: